Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

25 Maart 2014 | Vietnam, Hoi An

Nou, het valt niet mee om een verslag bij te houden. Als we savonds ergens aankomen is het douchen, eten en slapen. We hebben nu een lange busdag dus ben nu in de bus aan het typen en dat gaat goed. Afgelopen dagen waren we in Nha Trang een plaats aan de kust. Ik had een fiets gehuurd en ben de stad in gegaan. Dat is alleen al een sport op zich maar het went snel. Kwestie van blik op oneindig en go with the flow. En een beetje lef hebben hihi. Stad was vies en ik begrijp nu waarom iedereen helemaal ingepakt op die scooters zit. op de markt heb ik na enig zoeken zowaar in een steegje een fietsensralling gevonden. daarna de markt op waarnik geen bal aan vond. Groot rond gebouw met binnenin vooral sieraden, kleding en souveniers. na een uur had ik het wel ge had en bedacht dat ik beter naar het strand kon gaan tot ik per ongeluk aan de achterkant terecht kwam en dat was het walhalla. De lokale markt zonder toeristen. heb da at btwee uur rond gehangen en ongelofelijk wat je allemaal ziet. Het meest leuke is het vervoer. ongelofelijk wat ze allemaal vervoeren op hun scooters. en iedwreen heeft een helm behalve kinderen! manden aan de zijkant vol met eenden, rijst of varkens in manden en de kinderen ertussen gepropt. De mensen zijn super vriemdeljjk en je aakt leuke contacten op zon markt, temperatuur is goed een graad of 27 en wat zonnig. volgemde sag miezer en naar Boedha geweest met iemand anders. en naar een pagode. michelle was wezen stappen in een club en die kwam ik later tegen. nog een keer naar de markt maar toen regende het intussen erg hard. weet niet of je je iets kunt voorstellen op een lokale markt op je teenslipperd in de stromende regen? een grote modderzooi en dan tussen groente afval en op e vismarkt :-) Bij ghuiskomst maar even goed gwdoucht. ,'s Avond uit eten en torn we buiten kwamen was er een enorme knal en kortsluiting in de paal recht tegenover ons. een enorme vuurregen kwam naar beneden. gelukkig zag ik het masr het leek of er een bom ontplofte. meteen was de hele stad donker. 's Middags was er trouwens ook al stroomstoring waardoor we moesten douchen met een knijpkat. Lekker handig:-) Volgende dag busdag. Helaas was onze was nog steeds niet terug, dat leverde wat stress op en wat heen en weer gebel en ja hoor 5 min voor vertrek kwamen ze met de was aan pfffff. Maar intussen kwamen we er okk achter dst Michelles koffer met de verkeerde bus is mee gegeven. Vraag ni et hoe het kan maar hier gebeurt dat dus. Weer gebel en bleek dat die bus naar dezelfde plaats ging. Afwachten dus. Tijdens eennpauze kwamen we heel toevallig die bus onderweg tegen haha. Dus hup die bus leegladen en als allerlaatste zat haar koffer erin :-). Maar goed, zo,'n busdag vind ik heerlijk dus, hoewel de weg erg aan india deed denken hobbel de bobbel. we zijn compleet geshaked. Het is echt een prachrige route alleen maar langs de kust en erg leuk om van alles te zien onderweg, vooral wat ze vervoeren maar ook de rijstteelt etc. Lunch aan het strand enzo;-) Om 16.00 kwamen we in super hotel aan aan de zee, echt schitterend. Kamer op de 10e verdieping en eindelijk een wat zachter bed. En lekker schoon. E be n op strand geweest maar zon zakte achter de berg dus op dakterras wijntjengedronken en later in hotel gegeten. Toen nog even de boel weer opladen en daar ging het mis. Mijn telfoonkabel is ontploft. Een harde knal, wat rook en weer zaten we in het pikdonker oeps. gelukkig alleen onze kamer en niet het hele hotel haha. Nou weet ik waarom jij van die reserve dingen meeneemt Joop :-)
Helaas vanmorgen om 7.00 weer vertrokken van deze heerlijke plek. We komen pas om een uur of zeven aan maar maakt niet uit. Net een tijd aaan het strand gezeten, echt heeelijk, jammer dstbwe weer verder moesten. Ik vind het ondwerweg zo leuk en handig om ondertussen dit te typen. Hoop dat het lukt straks opmde site te plakken. Ik heb last van zonne-allergie, vele muggenbulten ondanks deet, mjjn haar zit voor geen meter. Met mijn nek gaat het redelijk, hoewel die bus niet echt fijn is hiervoor. Krijg steeds zo'n opdoffer:-). Verder gaat alles goed haha. Gelukkig nog niet ziek geworden. Het eten is hier echt superlekker en we zijn experts inmiddelsnin het eten met stokjes. Daar drasien we onze hand niet meer vooor om. We blijven nu 3 nachten in Hoi An waar van alles te doen is. Later meer dus. Doeiiiii

Net im Hoi An gegeten. Erg leuk plaatsje met vam de lampionnen overal. Ik lig al in bed en michelle is nog wat drinken met groepje. Morgen van alles bekijken en shoppen:-) En misschien even strand als het mooi weer is, Doeiiii

  • 25 Maart 2014 - 19:33

    Dick:

    Busreis is blijkbaar toch een stuk leuker dan het vliegtuig. Je ziet dan ook heel veel meer van het land. Ook al is het vanuit de bus. En het hobbelen moet je maar op de koop toe nemen.

  • 25 Maart 2014 - 22:11

    Mirjam:

    Weer genoten van je belevenissen Inge!
    Ik ga er vroeg in hier, vermoeiend hoor dat werken ;-)
    Geniet lekker van het shoppen en strand morgen, sterkte met je muggebulten en zonneallergie..
    groetjes Mir
    xx

  • 26 Maart 2014 - 00:40

    Ria:

    hoi Inge, leuk verslag, zo maak je nog eens wat mee, wel erg druk denk ik.
    Nog een leuke vakantie verder, groetjes aan Michelle

  • 26 Maart 2014 - 10:37

    Betty:

    wat een heerlijk verhaal. Niet allemaal belevenissen waar jullie daar op zitten te wachten natuurlijk, maar wel leuk om te lezen:-)
    Wat ben ik benieuwd naar je foto's joh. Hopelijk ook die manden met kinderen tussen de kippen/varkens/eenden:-)
    Heel veel plezier nog!

  • 26 Maart 2014 - 22:02

    Jeanne:

    geweldig om dit allemaal te lezen,jullie maken ze mee daar,maar wel interessant om dit mee te maken en vooral om mee te maken hoe het leven ook anders in elkaar kan zitten (en wij maar klagen hier) weer een ervaring rijker.
    hoop nog veel te lezen over jullie reis en hoop straks leuke foto's te kunnen kijken,veel groetjes nog van mij

  • 26 Maart 2014 - 22:59

    Ine:

    Hoi,

    Wat een leuk verhaal weer. Ik ben heel benieuwd naar de foto's van de scooters met al die manden met toebehoren én kinderen. Geweldig! Wel lastig hoor de zonneallergie en muggenbulten.... waar ken ik dat ook alweer van? Ach, wat maakt het uit, als je haar maar goed zit. Uuuuhhhhh, och nee dat zat niet goed, afzien dus ;) Hoe dan ook, geniet ervan!!!


    Groetjes,

    Ine

  • 30 Maart 2014 - 19:42

    Truus:

    Hoi Inge en Michelle,

    Super leuk om jullie weer te volgen , geniet van jullie vakantie,
    en Inge heb je geen foto's gemaakt ? ik ben benieuwd naar je foto's !
    Fijn dat je ook zo nu en dan op Facebook kijkt. ( blijf je 'n beetje bij hoe de stand van zaken is )

    veel liefs , van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge en Michelle

Wij zijn moeder en dochter en in 2007 zijn we naar India en Nepal geweest. Nu in 2014 gaan we samen naar Vietnam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5178

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Vietnam

13 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: