nhatrang - Reisverslag uit Nhật Chiểu, Vietnam van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu nhatrang - Reisverslag uit Nhật Chiểu, Vietnam van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

nhatrang

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

22 Maart 2014 | Vietnam, Nhật Chiểu

Het heeft even geduurd maar nh dan een berichtje. Michelle is snorkelen en ik zig te wachten tot mijn kamer vrij is. De vlucht ging prima (behalve zo ongever de hele weg in de riemen gezeten vanwege turbulentie wat ook niet lekker slaapt dat gehobbel) maar met de tijd is het wat raar. Om 12.30 vliegen, nootjes, 15.00 lunch en om 15.30 ging het licht uit en was het slapen haha. Midden in de nacht krijg je dan ontbijt en land je in hong kong.. overstappen en weer ontbijt en dan ben je om 05.30 in Ho Chi Minh waar het dan inens al 10.30 is en de dag al begonnen is. De warmte viel mee, de zon ook. Hihi ik weet nu al niet meer precies wat we gedaan hebben. Voor fotograferen geen tijd. Het zijn vooral lucky shots. Er zit een gigantisch tempo in en het is wel heel erg toeristisch.
We zijn twee dagen in de mekong delta geweest wat ik vond tegenvallen helaas. Niet veel te zien. Daar op zo'n homestay overnacht en aggelopen nacht in de nachttrein. Die was erg gezellig en sliep goed, alleen wa kort. De groep is eel gezellig en de meesten zijn nunsnorkelen op zon boot met strand en bbq. Ik heb en fiets gehuurd en alsmik dadekijk eindelijk in mijn kamer kan ga ik naar de markt. We zijn vanmorgen om 04.50 hier al aangekomen dus duurt lang. H et is nu nl al 11.30.
Er rijden hiernweinig autos maar duizenden scooters. Oversteken is een sport. Gewoon langzaam lopen en ze rijden om je heen. Intussen rijden ze met honderden om je heen.
Hier in nhatrang is hetnwat rustiger. Zitten nu in een badplaats al la lorette de mar. Aan het strand maar behoorlijk bewolkt en zon 25 gr denk ik. Het typen op tablet gaat me niet zo goed af. Weet niet of er veel verslagen volgen want we zijn steeds uitgeteld savonds. Tis dst ik nu nog steeds zit te wachten. Maar ik wilmeigenlijk op pad! Nu dus wel ee hotel voor twee dagen waar we kunnen bijkomen op strand en modderbad en dat soort dingen. Daarna twee busdagen. Het eten is hier trouwens super lekker. Ook lekkere dingetejes als superfoods haha. Veel zaden en noten. En fruit. En spring rols(loempiaaatjes). Het tijdverschil is trouwens 6 uur later.
Yeahhhhh kan eindelijk in mijn kamer dus gauw dojchen en op pad. Tot later xx

  • 22 Maart 2014 - 10:05

    Mirjam:

    WAAAAAH Inge!!! Wat geweldig gaaf is dit om te lezen! Zomaar op dezelfde dag aan het andere eind van de wereld jou belevenissen lezen.
    Ik hoop dat je de komende 2 dagen wel wat rust krijgt om lekker te fotograferen, vanmorgen vast al wel op de markt wat moois kunnen vastleggen.
    Dat tijdsverschil lijkt me ook héél raar, haha en licht uit om 15.30 uur..probeer dan maar te slapen!!
    Mmmmm en dat eten lijkt mij ook heerlijk, maar nix voor Rick de carnivoor dus.
    Hier in Eindhoven afgelopen week wel heel mooi lenteweer geweest, vanaf gisteren is het 10 graden kouder, écht Nederlands dus wat jij voorlopig niet gaat missen.
    Iris en Rick hebben een foto-opdracht van school en ze hebben gisteren (toen het droog was en de zon af en toe doorkwam) toch prachtige foto's gemaakt, écht trots op de composities die ze gemaakt hebben. Iris is al helemaal klaar voor de EFF haha.
    Nou veel plezier nog Inge, ik hoop écht dat je nog wat tijd kunt vinden voor een verslagje, is zó leuk!
    Groetjes en geniet ze, Mirjam xxx

  • 22 Maart 2014 - 17:46

    Corrie:

    Hoi Inge,


    Zonder ww woord toch gewoon jou verslag kunnen lezen, leuk dat we daar van mee kunnen genieten, maar dat je niet vaak gaat mailen snap ik wel, een tablet typt toch wat moeilijker dan het toetsenbord van een pc.

    Genieten jullie maar lekker van de vakantie en wij van de berichtjes die er toch nog komen!


    Lieve groeten,


    Corrie


  • 22 Maart 2014 - 23:05

    Ine:

    Hé Inge en Michelle,

    Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Volgens mij vermaken jullie je wel. 25 graden, dat is lekker zeg. Goed eten, ook heel belangrijk. Maar uuuuhh, kijken jullie wel uit met oversteken!

    Heel veel plezier verder en hopelijk tot het volgende verslagje!

    Groetjes,

    Ine

  • 23 Maart 2014 - 12:06

    Jeanne:

    hoi,hoi,leuk zo,dat je jullie een beetje kunt volgen,een hele onderneming zo te lezen maar wel een reis om nooit te vergeten.
    vooral de overgang met tijds verschil,best beetje moeilijk zo in 't begin maar dat went hopelijk snel.
    jullie hebben iig.goei weer (25 graden)lekker genieten.
    verders nog veel plezier en hoop dat jullie veel leuke dingen ontdekken daar in verwegistan,veel groetjes vanuit fris nederland

Tags: Vietnam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge en Michelle

Wij zijn moeder en dochter en in 2007 zijn we naar India en Nepal geweest. Nu in 2014 gaan we samen naar Vietnam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 5188

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Vietnam

13 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: