Weer thuis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

05 Augustus 2007 | Nederland, Eindhoven

Hoihoi,

Nou we zijn er weer hoor. Het was een erg lange terugreis. We zijn vrijdagmorgen om 11.30 vanuit het hotel in Kathmandu naar het vliegveld vertrokken. Van daaruit vlogen we naar Delhi wat ongeveer een uur en kwartier duurde. We hadden geluk dat we aan de goede kant vh vliegtuig zaten. We hadden een prachtig zicht op de Himalya. Alle toppen kon je zien, Mount Everest, Annapurna etc. Dit was echt een prachtig gezicht. We zaten net boven de wolken en het was hartstikke helder. We konden ook heel goed de overstromingen zien in het Noorden van Nepal en in India. Echt gigantisch wat er overstroomt is. Je kon goed zien dat er hele dorpen weggevaagd zijn. Om ongeveer 17.00 uur landden we. We werden opgehaald met een bus en naar het hotel gebracht waar we de allereerste nacht ook geweest zijn. Dat was een uur rijden (in file). Daar kon je uitrusten of je opfrissen. We hadden wat zieken die een paar uur zijn gaan slapen. De rest is gaan eten en nog even ove rde bazaar lopen. Om 22.30 werden we weer terug naar het vliegveld gebracht (weer een uur rijden). Onderweg wel duizenden pelgrims gezien die een versierde stok op hun schouder droegen met twee emmers water eraan. Ze lopen een afstand van 250 km in een paar dagen naar een bep. plaats (soort Mekka). Zijn bijna allemaal in oranje gewaden gekleed, vaak op blote voeten. Onderweg grote podia waarop ze konden slapen (minstens honderd mensen op een rij). Rondom de podia die pal langs de weg stonden, was veel feestverlichting en grote verlichte goden. Het zag er allemaal heel indrukwekkend uit. Leuk dat we dat nog even meegepikt hebben. Op het vliegveld vele contoles, bagagecheck etc tot je er gek van werd. 's Nachts om 2.10 vertrokken naar Londen. Het was Britisch Airways en bij hun was het duidelijk wat vroeger want toen iedreen net sliep kregen we om 3.00 uur een maaltijd voorgeschoteld. Daarna wat proberen te slapen, maar dat lukte niet zo. Vervolgens gingen de lichten maar niet aan. Toen het voor ons al 9.30 uur was (ik had behoorlijk honger intussen en verveelde me te pletter)ging eindelijk het licht aan en kregen we een half uur later ontbijt hèhè. We landden om een uur of 11.00 in Londen. Voordat we daar uit waren en opnieuw ingesheckt waren was er meer dan een uur verstreken. Jee wat ze daar allemaal niet checken, daar word je echt gek van. En steeds maar weer je tas uitpakken, waterflesjes weggooien, schoenen aan en uit, riemen af, papieren controleren pfff. Hoe laat we toen vertrokken weet ik niet meer maar we kwamen uiteindelijk om 2.00 uur in Amsterdam aan. We waren toen al ruim 26 uur onderweg. Eigenlijk moesten we toen nog met de trein naar Eindhoven maar tot onze verrassing (!)stonden opa en oma op Schiphol. Het was een emotioneel weerzien. Maar toen was het in één keer pas 10.30 uur. Op de koffers wachten, koffie drinken met Marielle en haar ouders die er ook waren, toen naar huis (veel file) en om 15.00 waren we er eindelijk.
Mijn vader heeft intussen niet stil gezeten en heeft een prachtige keuken gebouwd. Het is nog niet klaar, maar de kasten enzo staan er al wel. Het ziet er echt heel mooi uit. Toen snel naar Veldhoven om de kat op te halen. Die is helemaal door het dolle heen en loopt de hele dag achter mee aan. Hij is echt helemaal blij. Ik moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind om weer thuis te zijn. Het is een mooie reis geweest met heel veel indrukken. Maar het heeft lang genoeg geduurd. We hebben echt heel veel meegemaakt, het was zwaar en intensief, lange reisdagen en ongemak, maar ook hele bijzondere dingen gezien. Ik heb de foto's terug gezien en er zit wel wat tussen waar ik tevreden mee ben :-)
Ik zal proberen of ik er nu een paar kan plaatsen hoewel het moeilijk kiezen is.
Iedereen bedankt voor het reageren. Ik heb het erg leuk gevonden om deze website bij te houden.

Veel liefs, Inge en Michelle

• 05 Augustus 2007 - 20:53

Bart En Margriet:

welkom thuis na zo'n enerverende reis en mogelijk zien we 12 augustus jullie foto's.

• 05 Augustus 2007 - 21:22

Angeline:

Hoi Michelle en Inge,
    Een prachtig verslag, heel erg leuk voor ons.
    Maar ook erg waardevol voor jullie !!!
    Ben er maar zuinig op.
    Gr Angeline

• 05 Augustus 2007 - 21:40

Mama:

lieve allebei

wat was ik blij dat ik jullie weer zag en wat een verhalen! Nu de foto's nog.Hopelijk kunnen jullie nog lang nagenieten.

mama

• 06 Augustus 2007 - 07:26

Lianne:

hee inge en michelle ik ben blij dat jullie weer thuis zijn. als je nog zin hebt om in augustus of in september een relaxte strandvakantie te houden zijn jullie welkom hoor!haha
    bedankt voor het meelezen op de site!

• 06 Augustus 2007 - 14:29

Corrie:

Het was heel fijn om zo van jullie reis mee te mogen genieten. Bedankt dat je toch de tijd en moeite hebt genomen om iedere keer weer een verslag te schrijven, er is een schrijfster aan je verloren gegaan, al lezende was ik er gewoon bij!
    Weer slapen in eigen bed, douchen wanneer je wil, denk dat jullie blij zijn weer thuis te zijn, en je ouders (en oma en opa) ook, want als je het verslag las, dan zullen die er niet geruster op geworden zijn!
    Ik kijk uit naar de foto,s, maar hopelijk niet van de lijken!!
    Liefs, Corrie