Chitwan 2 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Chitwan 2 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Chitwan 2

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

28 Juli 2007 | Nepal, Kathmandu

Ben ik weer even. Niet te lang want we gaan zo olifanten wassen :-)
Corrie, Wat je zei klopt wel. Ik drink normaal nooit cola en hier alleen maar! En ik heb nog geen echte buikgriep gehad. Die dunne blijkt een bijwerking vd malariatabletten te zijn wat pas over gaat als je er mee stopt en dat is 4 weken na terugkomst:-(
We hebben 3 dagen aan een stuk door regen gehad. We zijn uit Varanasi vertrokken met regen. Gelukkig dat we daar weg gingen want je moet er niet aan denken om daar te zijn dan met die vuiligheid en open rioleringen. Brrrr. Maar goed, wij weg dus. Maar goed dat we het allemaal niet van te voren weten. We zijn om 7.00 uur gegaan. Over een weg met kuilen, gaten etc. Een gemiddelde snelhied van 30 - 50 km. Dat schiet op. En regen,regen,regen. We kwamen 's avonds om 19.00 pas aan in een plaatsje (ben de naam kwijt) in een prachtig koloniaal landhuis (waar de koning altijd sliep als ie ging jagen) met grote tijgerkoppen aan de muur enzo. DAar geten en daarna naar bed. Volgende morgen om 7.00 uur weer verder. Dat betekent wel steeds om 5.45 wekker hè met aankleden en ontbijten enzo. En weer kuilen en gaten en geen noemenswaardige weg. Ik kon er vaak niet eens bij lezen van het heen en weer schudden. MAar niet ziek geworden gelukkig. Wel regen regen regn. Halverwege de dag kwammen we bij de grens met Nepal. Daar moest alle bagage uit de bus en die moest je een paar honderd meter verder versjouwen naar een kleiner busje. MAar dat was een gigantisch puinhoop. Er stonden vele riksjas om d ebus te dringen die de bagage met de fiets weg wilden brengen, maar ze werden het niet eens ver de prijs. Ik heb er uiteindelijk wel een genomen en daar naast gelopen om de bagage niet kwijt te raken! Maar het regende nog steeds dat het goot dus we waren net een stel verzopen katten. Onder twee poorten door en toen waren we in Nepal. Alle bagage ging op het dak waar het niet goed afgedekt werd met plastic zodat van bijna iedereen een deel nat was. Bij ons ook :-( Het busje was de helft kleiner en erg benauwd met al die natte mensen. Toen nog een paar uur kronkelwegen bergopwaarts waarbij vaak de weg voor de helft versperd werd met zand en puin wat van de hellingen afkwam. Ik zal dit niet in detail beschrijven :-) Aankomst weer laat 17.30 en regen regen regen. Eerst maar een paar stevige poncho's aangeschaft haha want die goedkope dingen doe ja dan niks mee. We zitten wel erg mooi. Frisse lucht, superaardige mensen, mooie natuur en relaxed. Ook tijd om wat te lammen en lezen. Internetten ging niet eerder omdat de stroom steeds uitviel en alles in het donker zit. Kaarsjes aan dus. Dat was niet echt leuk omdat je dan niks meer kunt. Niet op jacht naar enge beesten in je kamer (hoewel we onder een klamboe slapen hier) maar lezen is ook wat lastig. En er is een straatje met kleine winkeltjes maar die hebben dan ook allemaal kaarsjes en je ziet niet wat je koopt. Mijn pocho bleek dus een tweedehands te zijn die vermaakt, gestikt en van luchtgaten voorzien was. Volgende dag reruild wat geen probleem was. Dan lachen ze een keer.
Volgende morgen om 7.00 uur een junglewalk. Eerst een half uur met een kano en toen wandelen (paar uur)door jungle. Apen gezien en heel veel enge insecten. Dingen van zo'n 8 cm die over de grond kruipen en knalrood zijn. Soort krekelachtig. En veel bloedzuigers die niet zo groot zijn totdat ze zich volgezogen hebben! Dan moet je ze echt van je lijf trekken en er zout op strooien (op het wondje) omdat dat anders blijft bloeden. En aan de andere kant van het water zagen we een rhino (neushoorn). Om 15.00 gaan we een olifantentocht maken. Deze zijn hier twee keer zo groot als in Thailand. EWcht gigantisch. Je gaat in een bakje met z'n vieren. Ieder op een hoek met de benen aan de buitenkant. Nu gaan we de neushoorns van dichterbij bekijken. Moet op een paar nmeter afstand kunnen. Dat lijkt me dus wel gaaf. Eigenlijk zouden we nu nog met een ossenkar gaan maar er waren er niet genoeg die meegingen. Willen uitslapen enzo. Gaan zo dan nog wel naar een kindertehuis hier in de buurt. Wordt gerund door een Nederlander.
Morgen gaan er een stel raften. Ik niet maar Michelle wel (nee mam, is niet gevaarlijk). Wij pikken ze wat verder met de bus op en gaan dan naar Pokhara. DAar heb je een prachtig klosster en een Tibetaans vluchtelingenkamp. Hier heb ik wel heel veel zin in allemaal. Weet niet hoe het met mailen zit. Hangt denk ik ook van het weer af. Gister aan het eind vd mniddag werd het trouwens droog en nu is het ook prachtig weer. Droog, temp is goed, lekker, weet niet hoeveel gr, geen regen, wel bewolkt maar dar geeft niet. We zijn allang blij dat het na 3 dagen niet meer regent. Ik hou nu op want ik denk dat ze al naar de olifanten zijn die ze gaan wassen en je mag er ook mee zwemmen. Ik geloof niet dat ik daar behoefte aan heb haha, maar ik wil wel foto's maken. Wat trouwens ook niet ging met die regen dus dat was wel balen. Mijn kleine camera doet het niet meer. Weet niet wat er mee is (system error grrr). Nou doei maar weer. Enne, die poedelfoto vind ik niet zo'n goed idee. Is gewoon een beetje leedvermaak :-(
Oh ja, pap en mam nog gefelicteerd met jullie trouwdag. Ik was het niet vergeten maar kon niet sms-en. Sorry.

Liefs, Inge en Michelle xxx

  • 28 Juli 2007 - 09:58

    Ine:

    Van dat poedelhaar was inderdaad leedvermaak, maar je weet wie het zegt, toch? 'k Zal het er niet meer over hebben.
    Sonde van al die regen: zal een benauwde toestand zijn. Even snel een berichtje, zeg je, maar het is toch weer een heel verhaal geworden. Volgens mij kun je blijven schrijven. Eén groot avontuur. Jullie zitten alweer over de helft van de reis. Gaat snel. Hoop dat het bij jullie wat droger wordt/blijft en dat dat voor ons hier ook geldt, want het is hier regelmatig knudde-weer. Marco en ik gaan volgend weekend (als jullie weer thuis komen) een paar dagen naar Sauerland (jaja, verschil moet er zijn...).Er lekker even uit. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal, hoop dat het dus gaat lukken!

    Liefs, Ine

  • 28 Juli 2007 - 10:08

    Truus En Joop:

    Regen,regen en nog eens regen,
    nou jullie missen hier niets hoor ! achter 'n lekker warm kop koffie zitten wij hier te genieten van jullie avonturen.Geweldig wat jullie daar meemaken,is het geen leuk idee om van al je foto's 'n mooie DVD te maken Inge? met wat spannende muziek erbij ,maak je voor de hele bups 'n leuke bioscoopavond !!
    Blijf genieten en vooral schrijven .

    Veel liefs en kijk goed uit!!
    Truus en Joop

  • 28 Juli 2007 - 14:20

    Corrie:

    Kwa weer hadden jullie beter hier kunnen blijven, het is hier tussen de buien door droog! Maar hoe kan het nog zo,n troep zijn met al die regen, en waarom moet je de olifanten dan nog wassen? Alles spoelt toch wel schoon!
    Dit is een reis om nooit meer te vergeten en dat met je dochter, fantastisch toch.
    Slapen doe je maar weer als je hier bent.
    Liefs, Corrie



  • 28 Juli 2007 - 16:14

    Bart En Margriet:

    hallo inge en michelle, dat zijn nog eens verhalen. ik reis weer helemaal met jullie mee. waren jullie ook gammel na de olifantrit? 't lijkt wel of iedere reisbegeleider iemand kent die een schooltje of weeshuis sponsort. maar het nationaal park is prachtig. hebben jullie ook al fietsen gehuurd? je kan er prachtige tochten maken! jammer van de regen, de kapotte camera! maar er zullen genoeg foto's overblijven van iedereen die met jullie mee trekken. heel veel plezier en tot jullie volgende verslag.
    groeten, bart en margriet

  • 28 Juli 2007 - 17:43

    Betty:

    Wat ben ik benieuwd naar jullie belevenissen in Nepal. India was al zo giga indrukwekkend. Jullie zullen wel helemaal overlopen van alles wat jullie straks meegemaakt en gezien hebben. Jammer van die regen toch wel he. GElukkig dat het nu beter is en hopelijk laat Nepal jullie van zijn zonnige kant zien:-)

    Poedelhaar leedvermaak? Nee hoor, hoort nou eenmaal gewoon bij zo'n vakantie dat je er niet op je paasbest bijloopt toch? Had echt niet in kunnen schatten dat dat voor jou een issue was!

    Sla net het blaadje van mijn agenda om en zie dan opeens op zaterdag staan: Inge en Michelle terug. Jeetje, gaat het zo hard. Maar eerst gaan jullie nog enorm genieten van al het moois dat Nepal jullie gaat laten zien. Over een paar weken hoop ik mee te genieten bij jullie verhalen en foto's.

    Hoop dat je nog even schrijft hoe het olifanten avontuur was!

    Tot gauw en geniet met volleg teugen samen!

    x
    Betty

  • 28 Juli 2007 - 20:25

    Monique:

    Hoi Inge en Michelle,

    Wat een verhalen geweldig dit avontuur. Ben echt wel jaloers hoor ! Hopelijk hebben jullie van af nu droog weer. Geniet er nog van !!!!!

    Groetjes,

    Monique

  • 28 Juli 2007 - 20:42

    Jaap En Anneke:

    Lieve Inge en Michelle,

    Na drie dagen regen zullen jullie wel extra genieten van het mooie weer. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen in Nepal. Jullie hebben inmiddels al zoveel indrukken opgedaan. Kan daar nog wat bij?
    Geniet van jullie laatste week!
    Groeten en liefs,
    Jaap en Anneke

  • 29 Juli 2007 - 10:53

    Mama:

    Ik was blij iets van jullie te horen. Bij het Nieuws werd er gemeld dat er in Noord-India en Nepal zware overstromingen waren.Maar de regen hebben jullie dus wel meegemaakt.Jullie moeten wel afzien,maar hopelijk zijn er ook leuke ervaringen.Over dat raften had ik inderdaad mijn bedenkingen,maar daar ben ik denk ik moeder en oma voor.Jammer dat je kleine camera stuk is.Was iets handiger dan de grote.Geniet van de mooie dingen die je nog gaat zien.Hier gaat alles goed.

    liefs mama


  • 29 Juli 2007 - 21:07

    Papa:

    Even vlug iets van mij. Heb nauwelijks tijd om het reisverslag te lezen. Ben nog dtuk met de keuken bezig. maar het komt wel redelijk klaar. Ben blij dat jullie het naar je zin hebben. Geniet er deze laatste week nog maar van. Nu kan het nog. Van AH zoek ik wel even uit en hoor je zonodig wel.
    Liefs voor beide

  • 31 Juli 2007 - 16:01

    Michelle Voor Oma.:

    oma, ik had een hele mail gestuurt naar je , maar ik krijg niks terug, ik vraag me af of je iets ontvangen hebt.ik krijg trouwes van niemand mail!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge en Michelle

Wij zijn moeder en dochter en in 2007 zijn we naar India en Nepal geweest. Nu in 2014 gaan we samen naar Vietnam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 5196

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Vietnam

13 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: