Laatste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

02 Augustus 2007 | Nepal, Kathmandu

Hoihoi,

Nou jullie gebeden hebben wel geholpen want het heeft alleen nog 's nachts geregend en niet meer overdag. Vandaag zelfs veel zon gehad. Gisteren in Kathmandu van alles bezocht. Was wel leuk hoewel deze plaats anders was als ik me voorgesteld heb. Erg druk en alleen maar jaren 60 kleding. Echt die hippie stijl. We zitten in een toeristenwijk waar ook alle backpackers komen. Dat is wel leuk maar iets moderns hebben we niet gezien deze weken terwijl er dat ook moet zijn. Het is wel leuk rondzwerven door deze wijk vol winkeltjes en heilige tempeltjes enzo. Gisteren de belangrijkste dingen bezocht. Van die grote stoepa's (koepelvormige tempels met de ogen van Boedha). Veel Tibetanen, ook interessant. En ook een lijkverbrandingsplaats. Net zoiets als in varanassi. Met dit verschil dat het hier veel meer openbaar was. We hebben op een trap gezeten en het hele proces van begin tot eind gevolgd (met verschillende lijken). Van het brengen door de ambulane, dan op een baar, daarna wassen in de rivier, dan bloemen en van allerlei andere dingen erop. Daarna op de brandstapel. Allerlei rituelen eromheen. Dan het aansteken en het verbranden. Het hele proces mocht gefotografeerd worden. Kijk en huiver mee als ik thuis ben :-) Het hoofd was namelijk niet bedekt. Eén vd zonen viel flauw en kwam niet meer bij, dat was wel zielig. Vandaag naar Bakhtapur geweest waar ook allerlei pagodes waren (soort tempels). Leuk middeleeuws plaatsje wat ook op de lijst vd Unesco staat. Daarna naar Patan, ook zoiets en nu heb ik het wel gehad en wil ik naar huis haha. Ik heb het echt gehad. Het ging deze twee dagen beter dan de laatste keer dat ik schreef, maar ik vind het wel mooi geweest. Er beginnen weer allerlei zieken te vallen hier. Gelukkig hebben wij er geen last van gehad. Dadelijk hebben we het laatste avondmaal. De rest zit nu buiten bij het hotel wat te drinken, maar dat heb ik al gedaan en 1 pilsje vond ik genoeg (ze hebben hier halve liters). Aan foto's heb ik genoeg materiaal. Ik geloof iets van 2400 foto's (met veel dank aan Betty voor het lenen van haar geheugenkaart). Daar moeten toch een paar goede tussen zitten! Theo v Kr ik heb voor jouw een paar bankbiljetten bewaard van zowel India als Nepal. Angeline jammer van je vakantie.
Ik ga het afsluiten. Raar hoor na al die weken. Ik vond dit in ieder geval erg leuk om te doen op deze manier. En bedank voor al jullie reacties.
We gaan vanavond pakken en kijken of we het allemaal mee kunnen krijgen. Er is nogal wat gekocht aan souveniers en het gewicht gaat nog een probleem worden. Het gaat nog een lange reis worden. Van Kathmandu naar Delhi, naar Londen, naar Amsterdam. Met vele uren ertussen!
We zijn blij als we weer thuis zijn en we verheugen ons erop om iedereen weer te zien. Shit stroom valt uit.

  • 02 Augustus 2007 - 13:20

    Corrie:

    Hallo Inge en Michelle,
    Dit is een vakantie waar jullie jaren later nog over praten. het was zien en afzien, heel apart. Jullie kunnen nu ook meteen een cematorium beginnen, weten nu wel hoe het gaat, en een openbaar hebben we hier nog niet!
    Het weekend zou hier mooi weer worden, denk dat jullie daar, en aan een warm bad, wel toe zijn.
    Goeie thuisreis en welkom in ons welvarend Nederland!

    Liefs, Corrie

  • 02 Augustus 2007 - 14:05

    Marco:

    Dag dames,

    Wat hebben jullie een niet alledaagse vakantie achter de rug. Ik kan me voorstellen dat jullie het nu even gehad hebben, maar straks denk je er gegarandeerd met veel plezier aan terug. Ik vond het ook leuk om jullie vakantie op deze manier te hebben kunnen volgen. Binnenkort nog een keer "ff" 2400 foto's kijken en dan hebben we er ook beeld bij. Nu hoop ik natuurlijk wel dat er ook een aantal foto's van jullie bij zitten :-). In ieder geval een hele goede terugreis en tot binnenkort....

    xxx
    Marco

  • 02 Augustus 2007 - 14:23

    Theo:

    Hoi Inge en Michelle
    het is een hele reis geweest met een schat aan ervaringen
    valt ook niet mee om midden in het regen seisoen zo'n rondreis te maken
    hier op tv was regelmatig nieuws van india met zijn vele regen en overstromingen
    ben blij dat jullie het allemaal goed doorstaan hebben en wens je bij deze een goede terugreis en tot horens

    Theo

  • 02 Augustus 2007 - 18:51

    Betty:

    Jullie nemen een ervaring voor je hele leven mee naar huis zeg. Beelden die volgens mij voor altijd zullen blijven. 2400 foto's, ja, daar kun je denk ik wel wat leuks mee en er zitter er inderdaad best wel een paar leuke tussen denk ik zo:-) whaaaahhh
    Fijn dat jullie weer bijna terug komen hoor, ik heb je wel gemist joh!
    Mocht je dit toch nog lezen, dan wens ik jullie een hele goede en vooral veilige thuisreis.

    kussssssssssssss

  • 02 Augustus 2007 - 21:05

    Mama:

    Lieve beiden
    Jullie zullen dit niet meer lezen,denk ik. Gelukkig hebben jullie nog een paar dagen mooi weer gehad.Maar al die lijkverbrandingen,lijken me toch niet om vrolijk van te worden.
    Hier wacht het weer zelfs op jullie thuiskomst.Het wordt dit weekend zonnig en warm ,echt vakantie-weer.Tot gauw.
    liefs mama

  • 02 Augustus 2007 - 21:15

    Jaap En Anneke:

    Lieve Inge en Michelle,

    Geen idee wanneer je dit bericht onder ogen krijgt. Waarschijnlijk ben je dan al in Nederland. We zijn benieuwd om jullie verhalen in het 'echies' te horen en foto's van jullie reis te zien. Tot ziens in Eindhoven.
    Lieve groeten,
    Jaap en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge en Michelle

Wij zijn moeder en dochter en in 2007 zijn we naar India en Nepal geweest. Nu in 2014 gaan we samen naar Vietnam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 5193

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Vietnam

13 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: