Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

31 Juli 2007 | Nepal, Kathmandu

Hoihoi,

Eindelijk weer een berichtje. Het valt niet mee. Met de mobiel hebben we in heel Nepal al geen bereik. Soms lukt het even maar meestal niet. En de internetverbindingen willen ook niet zo. In Pokhara zaten er 10 internetcafees naast elkaar maar geen verbinding grrr. Nu zitten we in Kathmandu.
Even een terugblik. Regen, regen, regen en soms aan het eind vd dag droog. Het maakt het er niet echt leuk op. Nee Corrie het spoelt niet schoon. De riolen stromen over en er zijn nergens verharde wegen dus alles wordt een modderpoel. In Chitwan was alles klam/nattig, beddengoed enzo bleh. We hebben al bijna anderhalve week geen warm water in de douche dus haren wassen schiet er ook bij in. Kleren hebben we laten wassen in het hotel (laundry)Dat is wel lachen. Ze wassen dat in teiltjes waar ze met blote voeten in stampen en hangen het op het dakterras onder het overdekte gedeelte uitgespreid op tafel te drogen onder de ventilator. Kun je raden dat we alles half nat terug kregen.
Voor dat olifanten wassen was ik net te laat maar Michelle net niet. Dan mochten ze (met 3 op een olifant) mee het water in en er op zitten en de olifant spoot met zijn slurf water over hun heen. En dan op de kale rug het water uit. Was kei leuk. Ik heb het laatste stuk nog gezien.
De jungle op de olifant was geweldig. We aten met vieren in een bakje en was goed te doen (en het was even droog). We hebben 2 keer een neushoorn gezien waarvan één keer me tjong. Dat was echt super om ze gewoon in het wild tegen te komen op een meter afstand. Ook reeën met jong gezien op 2 meter afstand.
Volgende dag ging deel vd groep raften. Zij hebben genoten maar ik was blij dat ik niet mee was. Het regende dat het goot en ze hadden he ijskoud. Wij vertrokken later en hebben hun opgepikt. Helaas stonden ze al te wachten dus we hebben ze niet zien aankomen. Het was weer een lange reisdag. Tot nu toe valt Nepal een beetje tegen. We hebben regen en zware bewolking waardoor je niet zo veel ziet en alles wat troosteloos is. Ook zie je nog steeds wel veel armoede. In Pokhara zaten we in zo'n toeristisch gedeelte aan het meer. Dat had leuk kunnen zijn als het droog was. We wilden mountainbikes huren en rond het meer fietsen maar ja dat hoefde je nu dus niet te doen. Je kon het meer nauwelijks zien vd bewolking. We hebben dus maar wat geshopt. 's Middags naar een Tibetaans vluchtelingenkamp waar een ceremonie zou zijn in het klooster. Ja hoor, net afgelopen toen wij kwamen. En erg balen want het was een speciale ceremonie die maar 1 keer per jaar was (verkeerd voorgelicht). Vanmorgen om 5 uur opgestaan (koffers moesten al eerder op het dak vd bus) en om 6 uur vertrokken naar datzelfde klooster voor een andere ceremonie. Helaas, hebben ze het verzet naar 8 uur. Toen hebben we het maar opgegeven en zijn naar Kathmandu vertrokken. De route door de bergen is best mooi. Eergisteren hebben we het puntje vd Annapurna even gezien (1 minuut). Dat is één vd 8 hoogste bergtoppen in Nepal. Van de 10 hoogste ter wereld zijn er 8 in Nepal.
Mijn eerste indruk van Kathmandu is niet best. Bijna net zo hectisch als Delhi maar dan meer auto's. Je wordt hier bijna vergast en de lokale bevolking heeft mondkapjes voor. We zijn hier om 3 uur vanmiddag aangekomen en hebben eerst onze kamer geinspecteerd. Het kan er net mee door. Het bed is doog. Maar de badkamer niet. Als je doucht is de wc helemaal nat en de wastafel ook. Nou maar hopen dat het water in ieder geval wel warm is. Iedereen ging al snel zelf de stad in en wij dus ook. En ja hoor, waar iedereen braaf in het toeristen deel blijft komen wij weer terecht tussen de lokale bevolking. Mijn hemel wat je dan allemnaal ziet. Op zich wel leuk maar ik was gewoon moe. Heb het geloof ik een beetje gehad. Begon hoofdpijn te krijgen en wist niet meer waar het hotel was (hoewel dat hier absoluut niet fout kan gaan hoor). Maar ondertussen loop je langs onogelijke winkeltjes met complete varkenskoppen en allerlei hompen vlees. En allerlei kippen delen etc. Je wordt hier spontaan vegetarier hoor. Uiteraard hebben we het hotel wel gevonden. Zijn toen een hapje gaan eten en nu gelukkig even internetten. Hotel zit hier om de hoek. Lastig dat sms het niet doet. Oh ja, Nepalezen zijn wel superaardig hoor en minder opdringerig dan Indiërs.
Morgen hebben we een vrije dag maar er is veel te doen. We moeten verschillende stoepa's bekijken en nog wat dingen. Oh ja een lijkverbrandingsplaats maar dan anders dan in varanassi. Overmorgen gaan we naar Patan en Bhaktapur (zie kaartje). Twee koningssteden die wel de moeite waard zijn en rustiger. Er mogen geen auto's in en doet nog wat middeleeuws aan. Primitief dus. Maar ik geloof dat ik dat nu wel prettig vind.
Vrijdag gaan we tegen de middag met het vliegtuig van Kathmandu naar Delhi. DAar zijn we om 17.00 uur. Daar moeten we wachten tot 22.00 uur. We hebben dan een paar hotelkamers om de bagage neer te zetten en te rusten als je dat wil. Je kunt ook naar de bazaar om je laatste geld op te maken haha. Om 22.00 uur dus weer naar vliegveld (en maar slepen met die bagage:-) Eens kijken of dat anders kan). 's Nachts om 02.10 vliegen we dan naar Londen en dan nog naar Amsterdam pffffff.
Nou eerst deze twee dagen nog maar doen. Duim maar dat we het droog houden want ik heb echt geen zin meer in die regen. Het maakt alles zo somber. Misschien een beetje zon? Temperatuur is goed. Weet niet hoe veel, maar gewoon lekker t-shirt weer. Ine, fijne dagen in Sauerland. We spreken gauw wat af.
Pap doe maar rustig aan met de keuken hoor. We zijn wel benieuwd.
Ik ben me er van bewust dat ik niet zo enthousiast ben deze keer maar misschien ben ik gewoon moe :-( of hebben we teveel gezien. Of wil ik een warme douche en een droog bed. Of een zacht kussen en geen plank als matras of.....
Gelukkig zijn we niet ziek of verkouden. We voelen ons verder prima en dat ik ook wel lekker. Oh ja, Jan het is hier een kwartier later dan in India, het kan dus echt wel!! Het is hier nu dus 3 uur en 3 kwartier later dan in Nederland. Het is nu 9.55 en we gaan naar bed. Even goed slapen en morgen er weer fris tegenaan :-). Doeiiii xxx

  • 31 Juli 2007 - 16:14

    Michelle Voor Oma.:

    Ik hoop dat je dit wel leest, omawant ik had een hele mail naar je gestuurt maar ik krijg heelmaal geen reactie terug:( dus ik denk mischien wel dat die helmaal niet aangekomen is, en van opa ook niks meer:( opa wil jij miij nog de teiden van de AH doorgeven?
    ik krijt trouwes van helemaal niemand mail:'(

    XXX michelle,

  • 31 Juli 2007 - 17:23

    Angeline:

    Wat een verhaal weer...pfff petje af voor jullie.
    Hopelijk houden jullie het gezond, want dat is goud waard.
    Wij zijn na 3 dagen Luxemburg alweer naar huis gegaan. Mijn schuld maar dat vertel ik nog wel eens.En Michelle en Inge, hier wordt het nu eindelijk mooi weer, dus kom maar gauw naar huis.
    Gr Angie

  • 31 Juli 2007 - 17:30

    Betty:

    Zodra ik dit stukje heb getypt zal ik een kaarsje voor jullie aansteken voor een beetje zon!! Wat ontzettend jammer zeg dat het alleen maar regent. Ook al probeer je nog zo positief te blijven, met een zonnestraaltje is het gewoon allemaal net wat mooier.
    Ik kan me goed voorstellen dat je echt vreselijk moe bent en verlangt naar een lekker bed en een warme douche. En al zo ontzettend veel indrukken opgedaan.

    Hoop dat jullie echt het weer mee zullen hebben om de laatste dagen toch nog optimaal te kunnen genieten.

    warme groet voor jullie allebei en tot heel vlug weer,
    Betty

  • 31 Juli 2007 - 17:31

    Betty:

    Hey Michelle,
    niet leuk natuurlijk om geen mail te krijgen, maar de berichtjes hier zijn ook voor jou hoor!!!

    groetjes
    x

  • 31 Juli 2007 - 18:52

    Theo:

    Hoi Inge,
    Klinkt niet enthousiast nee maar dat kan ik me ook wel een beetje voorstellen na zoveel dagen. Maar het zal ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring zijn.

    Ik wilde je nog wel voorstellen om vanuit Kathmandu efkes naar Lukla te vliegen. Is een dorpje/vliegveldje aan de voet van de Mount Everest en het hoogst gelegen veld waarop geregelde diensten vliegen (o.a. Yeti airlines). De beelden die ik gezien heb van Lukla en de landing daar waren misschien iets te veel geweest zo aan het einde van de reis. Maar goed, het is toch te bewolkt.

    Nog heel veel plezier gewenst in deze laatste dagen en de groetjes van Suzanne en mij aan jou en Michelle.

    Groetjes,

    Theo

  • 31 Juli 2007 - 19:01

    Marco:

    Wat een verhaal. Wat zullen jullie moe zijn als jullie terug zijn. Volgens mij storten jullie spontaan in als je thuis komt. 1 ding is zeker;dit is een vakantie die je niet snel zult vergeten. Jullie hebben dingen gezien en meegemaakt die de meeste nooit mee zullen maken. Ikzelf zou het zelfs niet hebben volgehouden. Zorg er maar voor dat jullie allebei gezond en heelhuids thuiskomen. Dat er maar niets meer fout gaat deze laatste dagen.....

    Groetjes,
    Marco

  • 31 Juli 2007 - 19:30

    Ria:

    Hoi Inge en Michelle,
    Jammer dat het zoveel regent, maar jullie maken toch wel heel veel mee .
    Michelle hoe was het op de rug van de olifant , was je niet bang, het lijkt me heel angstig .
    Geniet nog maar een paar dagen in Nepal en ik zal duimen voor goed weer.
    groetjes
    Ria

  • 31 Juli 2007 - 20:14

    Jaap En Anneke:

    Lieve Inge en Michelle,

    Wat rot, al die regen! Hier begint het weer aardig op te knappen. Als je dit weekend thuiskomt, weet je niet wat je meemaakt.
    Fijne laatste dagen, een goede reis en een behouden thuiskomst.
    Groeten en liefs,
    Jaap en Anneke

  • 31 Juli 2007 - 21:27

    Papa/Opa:

    Separaat stuur ik een mailtje. Dat lijkt mij handiger. Jammer van al die regen. Ook al was je er dan een beetje op voorbereid, als het zover is valt het toch altijd wat tegen. Gelukkig zijn jullie verder gezond en dat is het belangrijkste.
    Papa/Opa

  • 31 Juli 2007 - 21:40

    Corrie:

    Hoi Inge en Michelle, want ook al ken ik je niet persoonlijk, ik heb net zo veel bewondering voor jou als voor je moeder hoor Michelle. Wat een reis en wat een weer. De goden laten jullie wel in de steek, of misschien ook weer niet, want als ik het zo volg dan moet het bij droog weer wel een zandverstuiving zijn, met keiharde hoppel wegen waar je doodziek van word. Wel nog even en dan ben je weer in het rijke (hopelijk droge) Nederland.
    We zullen jullie verslagen missen!!

    Liefs, Corrie

  • 01 Augustus 2007 - 11:06

    Jan:

    Ja dames.
    Zoals altijd wegen de laatste loodjes het zwaarst. Maar dat is jullie wel toevertrouwd. Volhouden (met goede moed) tot het einde. Ook al zijn jullie moe.
    Ondanks het slechte weer en het missen van enkele leuke activiteiten zullen jullie, terug in Nederland en uitgerust, terugdenken aan een hele leuke onvergetelijke vakantie.
    Verheug me op de foto's.
    Hele goede terugvlucht en tot ziens in Eindhoven.

    Groetjes,

    Jan

  • 01 Augustus 2007 - 21:07

    Ine:

    Echt keisonde van al die regen. Kan me voorstellen dat je het dan even allemaal wat somber inziet! Vergeet niet om van de laatste paar dagen toch te genieten. Ik doe een schietgebedje voor jullie voor droog weer!
    En Michelle: alles wat hier geschreven wordt is echt niet alleen voor jullie mam, maar zeker ook voor jou. Had je niet gelezen dan dat ik je vroeg om een foto van haar te maken? Maar daar zou ik het niet meer over hebben, geloof ik...

    Nou dames, veel plezier en droogte gewenst en een goede reis terug !

    Liefs,

    Ine en Marco

  • 02 Augustus 2007 - 11:35

    Mama:

    lieve allebei
    Voor jou Michelle heb ik een lange e-mail gestuurd.
    Wat een pech al die regen. Misschien is het intussen wat beter geworden.Ik wens jullie een heel goede thuisreis.We verlangen heel erg jullie weer te zien.Tot zaterdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge en Michelle

Wij zijn moeder en dochter en in 2007 zijn we naar India en Nepal geweest. Nu in 2014 gaan we samen naar Vietnam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 5192

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 07 April 2014

Naar Vietnam

13 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: