Eindelijk bericht. - Reisverslag uit Jaipur, India van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Eindelijk bericht. - Reisverslag uit Jaipur, India van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Eindelijk bericht.

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

17 Juli 2007 | India, Jaipur

Hoihoi,

Hier eindelijk een berichtje. We hebben zo'n druk programma dat het er gewoon niet eerder van kwam.
Vlucht verliep prima. We kwamen uiteindelijk om 6.00 in Delhi aan, terwijl het voor ons gevoel pas 02.30 uur was. Jawel Jan, het is toch 3,5 uur tijdverschil. We moesten lang wachten op onze kamer en waren als laatste aan de beurt (9.45 uur pff). Snel gedouched en ontbijt op de (muffe) kamer (koud geroosterd brood en ei wat groen van binnen was) en daarna Delhi in. Met de bus wat bezienswaardigheden gedaan. Conclusie: Delhi is net een mierenhoop op een vuilnisbelt. Niet te geloven wat een hoeveelheid mensen daar zeg. En een troep!! Het is niet te beschrijven. De boeken hebben wel gelijk. India moet je beleven en ervaren. Eerste ochtend regen maar ‘s middags werd het droog. Sikhtempel bezocht, graf van Ghandi. ‘s Avonds wezen McDonaldsen. En moe dus op tijd naar bed.
Volgende dag naar Rode Fort geweest (bloedheet) en ‘s middags de trein naar Jaipur genomen. Het station is met geen pen te beschrijven. Ik ga dus ook geen poging doen. Absoluut onvergetelijk wat zich daar allemaal afspeelt. De treinreis duurde een paar uur en was erg koud (onderweg regen maar geen last van). Gegaan voor in de middag en aan eind van de avond aangekomen. Hotel is een prachtig voormalig paleis met tuin, zwembad en omheining. Hier 3 nachten. Morgenvroeg gaan we naar Agra. Jaipur….wat een armoede, kleurenpracht van de sari’s vd vrouwen, wat een geuren, van jasmijn tot pis vd vele openbare toiletten. Koeien wandelen op de weg, varkens scharrelen rond, honden lopen er (maar dat valt mee), vele, vele fietsriskjas, vele tuktuks. Mensen lopen, fietsen, rijden op de weg. Ossenwagens, kamelen met een kar, alles wat kan bewegen en waar je iets op kan vervoeren zie je. Je weet niet waar je kijken moet, zoveel is er te zien. Veel, heel veel armoede. Vandaag met jeeps naar platteland geweest. Een tocht met kamelen gemaakt. Een er op en een er achter in een platte kar. Michelle vond het helemaal niks en ging er bij de eerste stop al af. Het was heeeeeeeet. De temp bij de watervallen in Brazilie waren er niets bij (Ine) of Petra in Jordanie (Lianne), kun je nagaan. Weten jullie meteen hoe m’n haar zit haha. Niks mee te beginnen dus. Krul van de regen, vocht en zweet. Daarna in een tuin lunch en toen naar de Monkeytempel. Ooit apen zien zwemmen als mensen, compleet met schoolslag? Nou wij vandaag wel. Lachen. Voor de Indiers zijn we een bezienswaardigheid. Ze willen vaak met ons op de foto.
Al met al is het allemaal geweldig. We zijn benieuwd naar wat nog allemaal gaat komen. Groep is heel divers maar wel leuk. Verder is er teveel om allemaal te beschijven.
Joop proficiat met het winnen van Bokt Open HE6 geweldig hoor. Diane, ik moet vaak aan je denken (als ik op die kameel door de dorpjes rijd)maar veel sterkte met de kids, zielig voor hun die nu op vakantie zijn en terug komen vanwege het slechte weer (Frank). Ik moet nu ophouden. We gaan eten. Oh ja, als je smst……bij ons is het 3,5 uur later (ik krijg menig smsje midden in de nacht haha. Pap, sterkte met de keuken (ik kan m'n mail niet lezen, chello (UPC)wil niet openen, misschien later.
Zodra het kan mail ik wel weer, maar niet overal is verbinding en wij kunnen niet zomaar alleen de stad in. Maar ik doe m’n best.
Veel liefs voor iedereen, Inge en Michelle (die hier volop genieten)xxx

Oh ja, zijn er nog anderen vd tennis die iets gewonnen hebben?

• 17 Juli 2007 - 14:04

Joop:

Harstikke leuk dat alles zo goed gaat. Houden zo. Liefs joop

• 17 Juli 2007 - 15:01

Jan:

Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Zo te lezen vermaken jullie je wel.Ben maar een klein beetje jaloers. Nee hoor, zonder gekheid. Ik vind het fijn dat jullie het zo naar je zin hebt. Maak maar veel foto's zodat wij hier kunnen meegenieten van jullie reis.

groetjes,

Jan

• 17 Juli 2007 - 15:18

Marco:

Ik lees dat jullie het erg naar jullie zin hebben, top. Volgens mij zoveel indrukken dat het nauwelijks te beschrijven is. Ik krijg ook de indruk dat het daar overal retedruk is. Geniet er samen maar lekker van.

gr.

• 17 Juli 2007 - 15:19

Marco:

gr.

• 17 Juli 2007 - 16:07

Betty:

het klinkt als een groot avontuur. Geweldig dus. Wat ben ik benieuwd naar de verhalen als jullie terug zijn en natuurlijk naar de foto's.
    Geniet met volle teugen meiden!!

liefs,
    Betty

• 17 Juli 2007 - 18:44

Diane:

Wauw, wat leuk allemaal om te lezen. Doet me denken aan Egypte van die kameel. Echt geweldig dat jullie dit nu meemaken geniet ervan.
    Ben benieuwd naar de vele mooie foto's van jullie reis.

Groetjes,
    Diane

• 17 Juli 2007 - 19:06

Corrie:

Wat leuk dit reisverslag, en dan is dit nog maar het begin, dat belooft nog wat. Geniet er van, en leuk dat jullie de tijd nemen om ons mee laten genieten van een totaal andere kultuur.
    Liefs, Corrie

• 17 Juli 2007 - 20:00

Jaap En Anneke:

Leuk om jullie eerste indrukken van India te lezen. het lijkt me een vermoeiende reis, vooral ook door de vele indrukke die je opdoet.
    Veel groeten en liefs, jaap en anneke

• 17 Juli 2007 - 21:14

Bart En Margriet:

ja, dehli dat is nog eens een stad! Wat jullie op je kamer vonden valt nog mee, wij vonden de haren van de vorige slaper in ons bed! Maar geniet vooral van alle dingen die in India gewoon anders gaan. Onze hectische wereld is ook anders! Gek he dat het ook in India regent. Kameelrijden is ook niet mijn hobby, dus Michelle, ik snap het helemaal. Fijn dat jullie volop genieten.
    Lieve groeten, Bart en Margriet

• 17 Juli 2007 - 22:01

P En M:

Je reisverslag zojuist gelezen. Heb het idee dat ik er wel jaloers op kan zijn. Heel fijn dat jullie zo genieten. Gebruik deze weken goed en doe alles waar je zin in hebt. Zo'n vakantie heb je niet ieder jaar. Veel liefs en veel plezier xxxxxx
    P en M

• 18 Juli 2007 - 09:10

Glenn,frank Marijke:

wat een indrukken krijgen jullie te verwerken. inge eenmaal thuis kun je professioneel aan de slag als fotografe. michelle ha meid ,je bent wel dapper zomaar op een kameel rijden .hebben jullie een leuke groep? geniet enorm xxx van papa,glenn en marijke

• 18 Juli 2007 - 13:11

Mama:

wat fijn bericht van jullie te krijgen.Geniet van alles.We volgen jullie graag Liefs voor beiden
    mama

• 18 Juli 2007 - 20:41

Truus En Joop:

leuk,dat jullie ons op de hoogte houden van jullie grote avontuur,apart hoor, dat jullie nu de bezienswaardigheid zijn !
    Geniet er van en we horen graag weer van jullie.

Liefs,
    Truus en Joop