Even snel - Reisverslag uit Khajuraho, India van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Even snel - Reisverslag uit Khajuraho, India van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Even snel

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

21 Juli 2007 | India, Khajuraho

Hoihoi,
Even snel vanuit hier een dorpje. Busreis is prima verlopen. Zijn 's morgens om 6 uur vertrokken en waren er om 19.00 uur. We hebben 13 uur gedaan over 300 km. De weg was meeste tijd gewoon weg haha. Meeste tijd koste dan ook de beesten die allemaal op de weg lopen. Koeien enzo, gaan ook gewoon op de weg liggen. Bus rijdt dan door de berm en hangt bijna in de sloot om beesten niet aan te rijden. Tegenliggers komen recht op je af, weg is niet breder en echt op de laatste 50 cm wijken beide een stukje uit in de berm. Gewoon niet voor uit de bus kijken dus. Betty ik heb onderweg in een kei leuk dorpje prachtige blokstempels gekocht, waar ze stof mee bedrukken en hun handen met henna. Dat dorpje wilden we eigenlijk wel langer blijven. Kon je redelijk normaal winkelen. Verder lukt dat nauwelijks. Je wordt omringd door Indieers die van alles van je willen. Het is ook best duur, valt tegen. Vanmorgen wezen fietsen naar tempels met erotische afbeeldingen. Pure porno. Gelukkig is iedereen ouder dan 16. We hebben een heel luxe hotel met zwembad. Het laatste waarschijnlijk dus dat is jammer. Zon is nu weg maar we hebben geen regen gehad. Het is hier 42 graden.
De armoede is echt erg hier. Onderweg op platteland wonen ze in lemen hutten dat is heel luxe en verder op steenhopen waar je geen huis in kunt herkennen. Veel wonen in tenten van stokken en landbouwplastic (stukjes dan). Tien keer erger dan de krottenwijken die we in Brazilie gezien hebben. Alles leeft op straat en is vies. Sommige van ons hebben luchtwegproblemen door de vervuiling. We hadden 3 zieken in de bus. Goed eten en slapen helpt wel. Ik had een piepklein wondje aan mijn voet van mijn slipper. Meteen vette ontsteking grrrr. Heb speciale zalf gekregen en het is nu bijna weg.
Morgen weer om 6 uur vetrekken en dan hele dag met de bus. Tja afstanden zijn nogal lang. Maar als je je niet ziek voelt valt het mee. Vanmiddag rusten in hotel. Zwembad en lezen en relaxen. Ik moet afsluiten want we gaan weer verder het dorp even in. Kijken of we iets kunnen kopen zonder problemen.
Bedankt voor jullie reacties, echt leuk. Betty hoe was die dag in Ede? Ben ik wel benieuwd naar. Pap, ik begrijp wel dat de keuken niet helemaal klaar is als we terug komen. Het is al luxe zoals we het nu hebben toch! Hoe is het weer daar? Toch een beetje zon of niet? Ine jij hebt nu ook eindelijk vakantie?
Na morgen gaan we naar Varanassi, dat schijnt de vieste stad ter wereld te zijn. Is heilige stad aan de heilige Ganges. Veel van alles wat met het geloof te maken heeft. Openbare lijkverbrandingen! En sommige worden zo in de rivier gedumpt. Als je geen zonden hebt zoals kinderen onder de 5, priesters enzo. We gaan daar ook een boottocht maken langs de ghats aan het water. Trappen waar het leven zich afspeelt. Ik ga nu gauw. Leuk om stukjes van jullie te lezen.
Doeiiiii xxxx liefs, Inge en Michelle

• 21 Juli 2007 - 08:14

Angeline:

Hoi Wegpiraten, Leuk om jullie avontuur mee te mogen beleven via de mail.En wij maar mopperen dat we 5 uur in een busje zaten in turkije voor 1 excursie. Dus petje af voor jullie en ga zo door zou ik zeggen met genieten en zeker met gezond blijven.Opa ziet er goed uit en is nog steeds in een goed humeur dus volgens mij zit het wel snor met jullie keuken.Petje ook af voor hem.Hij heeft geluk dat het hier niet heet is, hopelijk gaat het minder regenen voor ons, want Jan heeft nu vac. en we willen nog even met de caravan weg. Groetjes en veel plezier nog. ps hoe is het met de stroom voorziening daar ? dit ivm bv de stijltang.;-) Angeline

• 21 Juli 2007 - 08:57

Diane:

Hallo hallo,

Super al die verhalen. Ik kijk elke dag om te kijken of ik een mailtje heb. Leuk om jullie zo te volgen.
    Hier gaat alles ook goed. Met het weer heb ik iedere keer nog geluk gehad ivm de planning op het werk. We gaan nu de 4e vakantieweek in en alles verloopt zonder problemen.
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar jullie volgende mailtje.

groetjes,
    Diane.

• 21 Juli 2007 - 16:29

Truus:

Hoi Hoi,

Niet meer normaal hoor!wat jullie daar allemaal meemaken.Passen jullie wel 'n beetje op je zelf,al de indieers
    die van alles van jullie willen.
    En Michelle wat vindt jij van het grote avontuur? Ik begrijp uit de verhalen dat Papa Dick aan je keuken is begonnen Inge?
    Nou keigaaf van Paps dat is straks wel 'n leuk thuis komen!Varanassi is de vieste stad,nou ik hoor 't graag van jullie hoe het daar geweest is..ehh en als je er toch bent bid voor ons dan maar 'n weesgegroetje,hahah.

Veel liefs Truus

• 22 Juli 2007 - 08:33

Jolande:

Ohh wat ben ik benieuwd naar je stempel.!!! en naar al die foto's die je al gemaalt hebt. En wat is het leuk om jullie verhalen op deze manier gelijk te kunnen lezen.
    Hier in Nederland is het (nu) mooi weer (voor zolang het duurt) al leek het de afgelopen dagen wel herfst. Overal is wateroverlast.
    Ik ben vorige week eventjes in Ede geweest,(was veel bezig geweest met de zelfdodingsaanslag in Afghanistan de berichtgeving gedaan over het meisje waar haar been van afgezet is)maar was zo moe dat ik weer redelijk snel naar huis ben gegaan. Buiten dat kon kerst in de zomer me niet boeien en had je helemaal gelijk het was niets voor ons.
    We gaan wel weer wat leuks doen als je terug bent.
    Voor de rest probeer is wat rust te pakken. Groetjes en nog veeeeeel plezier en hopelijk vind je leuke dingen om te gebruiken bij het scrappen en stempelen.

Jolande

• 22 Juli 2007 - 10:15

Marco:

Ik blijf me verbazen over wat jullie daar allemaal meemaken en beleven. Volgens mij genieten jullie met volle teugen (jij ook Michelle?). Volgens mij moeten jullie bij thuiskomst eerst een week naar een rustoord, want van echt uitrusten komt helemaal niets. Ik blijf het herhalen, maar geniet er maar lekker van.Dit soort vakanties boek je niet elk jaar. En als jullie thuiskomen, heb je nog maanden na-pret als je je foto's gaat "inplakken". Zelf daar heb je nog een paar weken verlof voor nodig :-) Kijk maar goed uit en zorg dat je allebei heelhuids thuis komt.

xxx
    Marco

• 22 Juli 2007 - 20:26

P En M:

Heb je een mail gestuurd
    P

• 22 Juli 2007 - 20:48

Mama:

Wat fijn dat we zo vaak een bericht van jullie krijgen.Jullie maken heel wat mee.Wat het weer betreft kon het beter,maar soms schijnt de zon zelfs.Wij hebben ook een reisje gemaakt maar dan met de fiets door het Brabantse land.Leuke week gehad.Geniet volop ondanks de warmte en de armoe die je ziet.Blijf gezond!

liefs voor jullie beiden
    (bedankt voor je briefje Michelle)

• 23 Juli 2007 - 13:10

Ellen:

Halloo!
    So flink avontuur daar zo te lezen. Zo'n site is wel heel leuk! Nog heel veel plezier daar en geen enge ziektes krijgen!
    Wij zijn vandaag teruggekomen. ook super!
    Xxxx Ellen!