Agra - Reisverslag uit Agra, India van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu Agra - Reisverslag uit Agra, India van Inge en Michelle - WaarBenJij.nu

Agra

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Michelle

19 Juli 2007 | India, Agra

Gisteren na een lange busreis aangekomen in Agra. De busreis viel wel mee. Paar stops onderweg gehad. Verlaten stad gezien. Lang geleden gebouwd maar door gebrek aan water verlaten, apart hoor. Daarna naar moskee geweest (weet niet meer waar haha) waar de rest vd groep afhaakte omdat de jongetjes nogal opdringerig waren. Michelle en ik waren mans genoeg om onze weg te vervolgen door de menigte (olv een gids) en hebben een prachtige rondleiding gehad (waarbij we natuurlijk wel iets moesten kopen). Oh ja vergeten te vertellen vorige keer, maar we hebben nu al 750 foto's gemaakt (in 6 dagen) dus dat gaat lekker. Agra lijkt zo uit de middeleeuwen te komen. Lijkt of ik op het Prehistorisch huis beland ben. Overal ossenkarren, paard en wagen (houten wielen), fietsen, riksjas, te veel om op te noemen. Zowiezo lijkt India uit de vorige eeuw te zijn. Vandaag eindelijk een vd zeven wereldwonderen bewonderd, de Taj Mahal. Echt geweldig. Toen de poort open ging begon het te regenen, maar gelukkig hield dat snel op. Maar niet echt zon op de Taj gezien helaas. We hebben eigenlijk geen regen van betekenis gehad. Het is hier wel abnormaal heet. De eerste zieken beginnen te vallen. Wij gelukkig nog niet. Zitten nu in prachtig hotel (met bewaking)en zijn vanmorgen om 5.00 uur opgestaan om naar de Taj Mahal te gaan. Morgen vroeg vertreken we weer om 6.00 uur. Hoezo vakantie. Morgen een lange busrit van minimaal 13 uur wat uit kan lopen op 20 uur ivm slechte weg. Er zit zo'n 300 km braakliggende weg tussen. De bus gaat van links naar rechts. Heavy dus. De dag erna moeten we ook nog rijden dus ik weet niet wanneer we weer kunnen mailen. Wel leuk trouwens hoor om al die reaties te lezen en lekker makkelijk ipv aparte mailtjes te moeten openen. Vandaag zijn we verder nog naar baby Taj geweest en naar bazaar. Rest ging naar hotel en we hebben met z'n tweeen rondgetourd !! Ervaring apart. Het verkeer is niet te beschrijven, de armoede nog minder. HEbben net gegeten met ander stel. Leuke mensen in de groep. Gaan nu naar bed, morgen vroeg op. Kan nog zo veel meer schrijven maar zit hier niet echt makkelijk. Haha zit hier midden in de hal vh hotel aan een marmeren tafeltje wat normaal balie is. Er loopt van alles in en uit. Als ik dadelijk afsluit bedenk ik vast nog van alles wat ik wil vertellen maar het is erg overweldigend allemaal. Zijn nog niet moe en niet ziek, dus dat gaat goed. Gaan ook op tijd slapen, eten goed en nemen braaf malariapilletjes waar de meningen over verdeeld waren. De helft vd groep moet in India slikken en de andere helft in Nepal!!! We hebben bij geleend en slikken nu ook maar eerder. Oh ja mannen maken stiekum foto's van ons met hun mobiele telefoon haha en we worden er continu door omringd. Het is best te doen maar Michelle vindt het erg vervelend.
De computer viel net uit en ik dacht dat het hele verhaal weg was. Na een half uur klooien door personeel doet ie het weer en blijkt mijn hele verhaaltje er nog te zijn. Ga het nu dus gauw versturen voordat het weer weg is. Dus veel liefs voor iedereen en duim maar dat de reis morgen een beetje mee valt. Doeiii xxxxxx

• 19 Juli 2007 - 18:20

Betty:

Nou, ben benieuwd of jullie helemaal gaar geschud zijn vandaag. Vakantie noemen ze zoiets he:-) Leuke tijden om op te staan en zo.
    Maar, het feit dat jullie nu al 750 foto's hebben zegt heel veel goeds:-) My goodness, jullie zijn net paar dagen daar, met hoeveel foto's gaan jullie thuis komen!!!
    Wat ben ik benieuwd naar de plaatjes.

Heeeeeel veel plezier, moois en genieten gewenst. En absoluut niet ziek worden!!!!

kusssssssss

en pas goed op die mooie dochter van je daar he. Geen kamelen, olifanten, ossen of wat ze ook mogen bieden aannemen he:-)
    Uhhh, en voor jezelf natuurlijk ook niet!

Betty

• 19 Juli 2007 - 19:00

Jaap En Anneke:

Veel sterkte voor de lange busrit. Blijf gezond! Jullie vallen wel in de na de andere ervaring. Spannend hoor.
    groeten en liefs,
    Anneke en jaap

• 19 Juli 2007 - 19:07

Bart En Margriet:

Jullie beleven wel ontzettend veel, maar gezien het grote aantal foto's kunnen wij straks een beetje meegenieten zonder van links naar rechts te worden geschud!
    Veel plezier en sterkte.
    Lieve groeten,
    Bart en Margriet

• 19 Juli 2007 - 19:09

Ine:

So, klinkt allemaal heftig hoor. Kijk maar uit zo met zijn 2-en. Inge, doe niet hetzelfde als wat wij in Tunesie hebben gedaan(!?), want dat gaat dan denk ik niet helemaal goed komen. Michelle, pas je een beetje op jullie mam? Inge let ff goed op Michelle. OK? Nou: zweet ze, geniet ze, slaap ze, slik ze (wat vreemd van die pillen)en vooral schrijf ze. Keileuk om jullie te volgen!

Liefs,

Ine en Marco.

• 19 Juli 2007 - 20:57

Corrie:

Dus we zien jullie straks beiden met een man terug komen als dat zo door gaat, of blijven jullie er dan maar wonen, scheelt weer uren en uren in de bus zitten.
    Fijn dat jullie nog nergens last van hebben, houwen zo.

Het is ontzetttend leuk om zo mee te genieten van de reis, lekker hier achter mijn computer, glas wijn erbij!

Sterkte morgen in de bus allebei,

Liefs, Corrie

• 19 Juli 2007 - 21:03

Theo:

het is weer een hele ervaring die reis
    wil graag later nog meer er van weten en ben erg benieuwd naar jullie foto's
    maak er nog een mooie reis van en ik kijk al weer uit naar je volgende reisverslag
    nog veel plezier xxx Theo

• 19 Juli 2007 - 21:22

P:

Zonet je reisverslag gelezen. Als ik dat zo lees is het toch wel een hele andere wereld daar. Nog erger dan ik me had voorgesteld. Fijn dat jullie er zo van genieten. Gelukkig nog geen gezondheids problemen. Op tijd de nodige rust nemen is erg belangrijk. Verder goed eten, wel opletten t a v de hygiene en dan kom je er wel. Keuken vordert gestaag. Kom wel steeds weer voor kleine of iets grotere verrassingen te staan. Maar tot nu toe gaat alles nog goed. Het is uiteraard niet helemaal klaar als je terug bent gezien het werkblad maar voor de rest zal het ergste leed geleden zijn. Veel liefs en nog veel plezier.
    Papa

• 20 Juli 2007 - 05:54

Wally:

Hey meissies, kei leuk om jullie zo te volgen.
    Volgens mij genieten jullie er heel erg van en aan gebrek aan bewijsmateriaal zal je niet hebben als je zoveel foto's maakt in zo'n korte tijd.
    Pas heel goed op jullie zelf en zorg dat je goed je rust neemt dan zullen jullie er hopelijk nog 2 weken lekker van genieten zonder ziek te worden.

XXXXX Wally

• 20 Juli 2007 - 11:05

Marco:

Ben benieuwd of de busreis mee of tegen is gevallen. Wat doen jullie een hoop ervaringen op zeg.Verbaast me trouwens niks dat jullie stapje verder zijn gegaan dan de rest van de groep. Je komt er per slot van rekening niet elke dag. Zal ook wel ff wennen zijn om zo vroeg op te staan. Nu ben jij gelukkig een echt ochtendmens :-) En Michelle is het een beetje vol te houden? Zal mij benieuwen met hoeveel foto's jullie terug komen. Geniet er maar lekker van, uitrusten doen jullie maar als je weer thuis bent. Ben benieuwd naar het volgende verslag.

groetjes,
    Marco

• 21 Juli 2007 - 06:20

Michelle:

eej mama leuk is het hier he, (H).